wtorek, 7 stycznia 2014

pikowany zagłówek DIY

U nas w mieszkaniu zmiany, sypialnia zamieniła się miejscami z pracownią, logistycznie to duże przedsięwzięcie ponieważ jeden pokój jest od drugiego dużo mniejszy. Zaczęliśmy od urządzania sypialni, pracownią zajmiemy się później.
Do nowej sypialnie powstał zagłówek i dziś właśnie o nim.
1. Listwy przeszlifowane, docięte pod kątem.
(Mieliśmy odkręcone ze ściany stare listwy przypodłogowe, nie mieszczą się za regałem ale nie mogły się zmarnować :)))

2. Listwy pomalowane i przykręcone do ściany. Rama ma trzy boki, na dole dochodzi do listew przypodłogowych.


3. W markecie budowlanym zamówiliśmy pasującą do powstałej ramy płytę wiórową (płyta OSB o grubości 10mm). Nie sięga do samej podłogi tylko około 10cm poniżej poziomu łóżka.


4. Gąbka o grubości 7cm, wykorzystałam materac dziecięcy kupiony w Ikea. Gąbkę docięłam na wymiar identyczny z płytą.


5. Na gąbce i płycie narysowałam sobie schemat rozmieszczenia guzików.


6. W miejscach, w których miały znaleźć się guziki wywierciliśmy po dwa małe otworki.


7. Czas przygotować guziki (w moim wypadku 28 sztuk). Zbieram guziki, odcinam je od ubrań przed wyrzuceniem, więc nie miałam problemu z wybraniem guzików o podobnej wielkości, lekko zaokrąglonych od spodu.


Wszystkie guziki obszyłam tkaninami, różnymi.


Tak wygląda gotowy guzik.


8. Etap następny - pikowanie czyli mocowanie guzików. Potrzebna jest dratwa, gruba igła, kombinerki i cierpliwość.
No i oczywiście tkanina, ja wybrałam szary len. Może tkanina z dodatkiem czegoś elastycznego ładniej by się układała ale ja postawiłam na naturalność :)


Trzy warstwy (płyta, gąbka i tkanina) łączymy w zaznaczonych punktach przy pomocy guzików, dratwę bardzo mocno zawiązujemy, najlepiej robić to w duecie, jedna osoba dociska guzik do płyty, druga zawiązuje.


9. Gdy wszystkie guziki są już przymocowane musimy naciągnąć tkaninę i przymocować ją zszywaczem gęsto z tyłu płyty. Nie zrobiłam zdjęcia, sorki, chyba tak już cieszyłam się z końca pracy, że zapomniałam...

10. Czas na przymocowanie do ściany.
Zrobiliśmy to tak: odcięliśmy dwa guziki (w górnych rogach), wywierciliśmy w miejscach po nich otwory, w ścianie kołki rozporowe, wkrętami z dużymi podkładkami (żeby docisnęły gąbkę jak guziki) przykręcamy całość do ściany.


Dwa odcięte guziki troszkę przerobiłam i przykleiłam taśmą dwustronną do główek śrub.





Moim zamiarem było aby zagłówek wtopił się w galerię na tej ścianie i jestem zadowolona z efektu, poza tym jest miękko i ciepło.


a w poprzednim poście była poszewka z bluzeczki

i o tym pamiętajcie :)


62 komentarze :

  1. wyszło super!! i idealnie się wpasowuje w towarzystwo ;-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Rewelacja:) I te kolorowe guziki dodają smaczku:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Napracowałaś się , ale efekt CACY.....świetny mięciutki , kolorowy - lepszy by nie mógł być
    Pozdrawiam Renata

    OdpowiedzUsuń
  4. Najwspanialszy zagłówek jaki widziałam. Serio. Może to przez tą ramę, bo naoglądałam się już całego mnóstwa tego typu zagłówków, ale ten wygląda najwspanialej. Też by mi się taki marzył.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Arcydzieło :) Wystrój sypialni przepiękny. Oryginalność, smak, funkcjonalność. Kolorystycznie bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super! Chociaż mi podobał się też już na etapie samej płyty OSB w czarnej ramie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniały zagłówek, idelnie pasuje do dotychcasowego wystroju ściany. Super wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysł i wykonanie genialne :-) a za podzielenie się z nami instrukcja krok po kroku - wielki buziak

    OdpowiedzUsuń
  9. Asiu, Szapo!!
    Tutek super.
    A Wasza sypialnia swietna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaką Ty masz cudną sypialnię! Niesamowicie barwna i przytulna. Świetny pomysł z czarnym kaloryferem, a zagłówek po prostu mnie zastrzelił - F-A-N-T-A-S-T-Y-C-Z-N-Y !!!
    Pozdrawiam ciepło i kolorowo ;)
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem pod wrażeniem! Łóżko z takim zagłówkiem wygląda super:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. W dechę! (Dosłownie też, bo te guziki i śruby wkręcone w dechę) :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. My też sami zrobiliśmy zagłówek, ale bez guzików (nie pasowały, a może bardziej zabrakło nam odwagi?).
    Piękny jest i świetnie się prezentuje w tym pokoju:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne i niebanalne wnetrze!

    OdpowiedzUsuń
  15. Len może i niefajnie się układa, ale przez te marszczenia i naturalność, wygląda bardzo przytulnie, miękko i tak swojsko, a nie jak zagłówki z drogich hotelach, do których strach się przytulić ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. pieknie wyszło ! pomysłowa z ciebie kobieta ! tez myslałam o pikowaniu ale ilosc pracy mnie ciut przeraziła.. moze kiedys jak juz znudzi mi sie ten co mam to go przerobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam Twoją "chałupkę" i bardzo cenię Twoją kreatywność. Zagłówek komponuje się naprawdę dobrze z całością. Kawał dobrej roboty!

    OdpowiedzUsuń
  18. Efekt końcowy fantastyczny, świetne te kolorowe guziki na naturalnym tle :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Super pomysł, kawał dobrej roboty i świetny efekt.

    OdpowiedzUsuń
  20. jestem zauroczona, twoje mieszkanie to skrzynka pełna pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetnie to wymyśliłaś!!! jesteśmy pod wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rewelacja. I do tego cały instruktarz. Kofam Cię. Łaziło mi po głowie cóś takiego ale nie wiedziałam jak się za to zabrać. Teraz bójcie sie domownicy bo nadchodzę.
    Wielkie , wielkie dzięki.
    Ucałowania przesyłam

    OdpowiedzUsuń
  23. rewelacja !!! U Was nawet zagłówek jest sztuką :) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  24. Normalnie szczęka mi opadła :D świetny pomysł, wykonanie i efekt - rewelacja ! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Całość wygląda fantastycznie, piękny zagłówek sobie zmajstrowaliście no i te koszty niewielkie w porównaniu do efektu! Super!

    OdpowiedzUsuń
  26. I miękko, i ciepło, i pięknie!
    Wspaniały efekt :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Efekt końcowy zachwycający !!!!! Uwielbiam Twoją kreatywność :)))) Pozdrawiam ciepło ..

    OdpowiedzUsuń
  28. niesamowicie to wygląda:) cudnie:) szczególnie z dodatkiem tej czarnej ramy!

    OdpowiedzUsuń
  29. piękna sypialnia

    OdpowiedzUsuń
  30. Od roku systematycznie zaglądam do Twojego bloga,uwielbiam Twoje mieszkanie i na wpisy o nim cieszę się najbardziej.U Ciebie odpoczywam :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Normalnie zaniemówiłam! Zagłówek wyszedł przefantastyczny! Super skomponował się ze ścianą pełną wspaniałości! Dla mnie bomba! :)
    Pozdrawiam, Katarynka

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny tutorial! Najbardziej interesowało mnie mocowanie do ściany i muszę przyznać, że Twój sposób jest genialny w swej prostocie i nad wyraz skuteczny jak widać :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Z Twoich zdjęć wynika, że stworzenie takiego zagłówka to bułka z masłem, ale efekt zapiera dech. Ot, sztuka ! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. tytan pracy jesteś. odpadłabym już na etapie obszywania guziczków (a przeciez zamiana pomieszczen oznaczała też przewieszenie wszystkich ramek, dobrze kojarzę?). ale warto, rispekt. wyszło super.

    OdpowiedzUsuń
  35. Widziałam już na forum, po prostu szczęka opada. Chapeau bas.

    OdpowiedzUsuń
  36. No to juz koniec!!!! Tak postanawiam, tylko w depresję popadam oglądając Twojego bloga....Mam dość, jak to mozliwe, że to co robisz jest takie piekne i takie proste, ja mysle i mysle i dumam i nic, pomysły żadne do głowy nie przychodzą. A zaglądam do ciebie i tylko się dołuję.....Porażka. Całusy przesyłam... Gosia T.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żaden koniec! wpadaj nadal :) tylko się nie dołuj pliiis!

      Usuń
  37. Efekt końcowy jest genialny, gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Niebywałe. Od roku mam przygotowaną i wyciętą płytę osb, gąbki tapicerskie też leżakują od kilku miesięcy. Nie byłam tylko zdecydowana co do tkaniny. Miałam podobny pomysł, tylko bez pikowania i ramy, ale jak widzę to Twoje cudo, to zaczynam zmieniać plany :-)
    Przepięknie wyszedł ten zagłówek.
    Ps. Uwielbiam Twojego bloga (to chyba mój ulubiony). Masz świetne pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  39. Senti jesteś genialna! Piękny zagłówek! ach!

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie wiem jak ty to robisz, że każdy skrawek ściany, każdy metr kwadratowy w Twoim mieszkaniu wygląda wspaniale! Zagłówek boski!
    Zapraszam http://beautifulsolution.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Boćku, ileż miłych słów, bardzo bardzo Wam dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Wow, piękny jak Ty to robisz kobieto?:) Masz cudne mieszkanie - zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia i jestem pełna podziwu dla Twojego talentu. Ale niestety wraz z miłością do Twojego przyszedł niesmak do mojego :( w którym mam nowe (jedne maja rok,a drugie 6m-cy a trzecie 3lata) meble z sieciówek na które wydaliśmy kupe kasy, a już mi się nie podobają i nie mam możliwości ich przerobienia bo nie są drewniane i przede wszystkim nie mam takiego talentu:( za późno znalazłam Twoje wnętrza i muszę to jakoś ścierpieć, ale chociaż nacieszam oczy jak zaglądam do Ciebie :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dominiko, wstaw ogłoszenie o sprzedaży na tablica.pl może uda się je sprzedać z niewielką stratą :)
      Warto pomału wprowadzać zmiany, raz się żyje :)

      Usuń
  43. Zagłówek wyszedł rewelacyjny!!! Świetnie wkomponował się w galerię. Zawsze mnie zastanawiało jak zrobić takie pikowanie i dzięki Tobie już wiem!

    OdpowiedzUsuń
  44. WOW!WYSZEDŁ FENOMENALNIE!!!
    MIŁEGO WIECZORU;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Aż mi brak słów. Pomysłowość i zapał blogerek (przy wsparciu Mężów) zachwyca mnie. Oglądam relacje z takich inicjatyw z największą przyjemnością! :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Kapitalnie wyglada! Ja u siebie tez o zaglowku,zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  47. widziałam właśnie w DDTVN w teledysku zespołu Szymona Wydry Twoją sypialnie? jak to się stało? Dziwne uczucie, wczoraj oglądałam Twój blog i dzisiaj robiąc swój zagłówek zobaczyłam Twój w telewizji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak to ciekawie się w życiu dzieje :) reżyser szukał mieszkania odpowiedniego do tego teledysku, ktoś pokazał mu zdjęcia naszego na blogu, spodobało się, reżyser do mnie napisał, a efekt końcowy właśnie widziałaś :)
      tu trochę więcej o tym:
      http://sentymentyiprezenty.blogspot.com/2015/02/to-by-pechowy-dzien.html
      pozdrawiam :)

      Usuń
  48. mega czadowa akcja! :) przepraszam, nie czytałam wcześniej bloga i nie wiedziałam, że o tym już było :) gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  49. Zagłówek wygląda imponująco!

    OdpowiedzUsuń
  50. Witam!

    Pomysł genialny!!! Tego właśnie szukałam!! Po przeprowadzce do nowego domu powoli urzadzamy kącik po kąciku. Teraz powoli przychodzi czas na sypialnię, nareszcie :-)))!!! Pozdrawiam serdecznie!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  51. Super, właśnie się przymierzam do pikowania zagłówka, też chomikuję guziki, powiedz jak się sprawują te plastikowe? Już byłam bliska zamówienia gotowych, a tu trafiam na twój wpis. :D

    OdpowiedzUsuń