piątek, 23 sierpnia 2013

CINEMA PARADISO

Dni coraz krótsze, mamy więc dłuższe wieczory na działce, które trzeba czymś wypełnić, mogą to być filmy...

Historia jest taka...
Na dzień matki dostałam książkę, w książce pewna dziennikarka polecała polski serial, którego nie znałam, "Bez tajemnic". Zachęciła mnie skutecznie i 11 odcinków na działce poszło. W serialu pojawia się para aktorów Janda-Radziwiłowicz. Para ta nierozłącznie kojarzy nam się z "Człowiekiem z marmuru" i "Człowiekiem z żelaza" postanowiliśmy więc powrócić do tych filmów i wczoraj prawie dorosły nastolatek dostarczył swoim rodzicom-pustelnikom oba utwory. Ostatni wieczór spędziliśmy z Agnieszką i Mateuszem Birkutem, w tym towarzystwie wieczór musiał być udany :) A dzisiejszej nocy marmur przeistoczy się w żelazo.
"Człowiek z marmuru" to dla nas film szczególny. Pan domu pochodzi z Krakowa, a dzieciństwo spędził w Nowej Hucie, z hutą zawodowo związany był jego tata, ogląda więc Nową Hutę i pokazuje mi np. gdzie chodził w latach 70-tych na jogurt szwedzki przy Placu Centralnym. Potem pojawia się w filmie Dąbrowa Górnicza czyli moje miasto rodzinne i Huta Katowice, z którą związani byli moi rodzice, i która to spowodowała, że rodzina pana domu znalazła się tu pod koniec lat 70-tych. Teraz wspominamy już razem :) Na koniec Stocznia Gdańska, mój tata przyjechał na stałe do Zagłębia w latach 60-tych gdy poznał moją mamę, wcześniej mieszkał w Sopocie i w Stoczni Gdańskiej pracował.
W ten sposób odbywamy w naszym małym działkowym domku jak w wehikule czasu sentymentalną podróż.


Kadry z filmu jak kadry z naszego życia, dawnego i obecnego.

fotele 366

mój najnowszy nabytek, prezent urodzinowo-imieninowy, powinien przyjechać po weekendzie

i moje największe zdziwienie: patrzyłam na tę scenę i cały czas moją uwagę przyciągały wzory na narzucie, ich układ wydał mi się bardzo znajomy chociaż kolory nie te... i po chwili bingo! na działkowym leżaku taka sama tylko w innych kolorach, prawie ażurowa ze starości, towarzyszy mi całe życie :)


To był magiczny wieczór, nasze małe ogrodowe Cinema Paradiso...

.......................................................

ps. ponieważ pożyczyłam sobie zdjęcie mojego nowego fotela z aukcji allegro w zamian za nie podaję linkę do aukcji tego sprzedawcy :)
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=16409911
http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=33303015
Image Hosted by ImageShack.us
a w poprzednim poście było o naszych wakacjach

9 komentarzy :

  1. Ejże, a gdzie w "Człowieku z marmuru" Dąbrowa Górnicza??? Oglądałam ten film dość co prawda dawno, ale miasto rodzinne bym przecież poznała!

    Hm.

    BTW & OT, byłam niedawno w DG parę dni, niesamowite, jak to miasto się zmieniło przez ostatnie lata (rzadko bywam, pewnie dlatego mnie to uderzyło)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Huta Katowice (Arcelor Mittal) jest w Dąbrowie Górniczej :)

      Usuń
    2. Tak tak, już się doedukowałam :). Mój ojciec tam pracuje od 1978 bez przerwy :).

      Usuń
  2. Dobra. Wikipedia mi pomogła.
    :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Kultowe filmy, dobra i głęboka sztuka. Fajny mieliście wieczór. Ciekawe dizajnerskie odkrycia, ale w tamtym czasie tak było wszędzie. Nawet nie myślałam, że to kiedyś wróci i że sama będę się tym zachwycać :) Fotel miodzio. Ciekawa jestem jak go ubierzesz czy też w piękny patchwork.

    Odziedziczyłam parę kultowych mebli i też robię przymiarki.

    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  4. Fotel prezentowy ma jak rozumiem nową tapicerkę ? Czy będziesz obijać po swojemu ?
    (Nie żebym Ci roboty chciała dodawać, ale wolałabym "tak" na drugie pytanie - bo to ładnie :D )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tym razem szukałam fotela, którego nie będę musiała odnawiać i ten mimo swojego wieku prezentuje się jeszcze całkiem dobrze :) czyli pozostaje bez zmian :)

      Usuń