piątek, 4 lipca 2014

ogrody bez wody???

Ogród bez ptaków? Nie wyobrażam sobie. Więc żeby ptakom było u nas dobrze oprócz budek lęgowych i gęstych krzewów do gniazdowania trzeba zapewnić im wodę do picia, zwłaszcza w upalne dni. Duże ptaki mają u nas mini stawik i chętnie z niego korzystają, widuję tu sójki, sroki, kosy, ale ptasi drobiazg z oczka nie bardzo może korzystać i dlatego zrobiłam najprostrze na świecie poidełko. Wykopane z ziemi resztki starej śliwy, duża podstawka pod doniczkę, kamień i woda, i już (a w tle moja czerwona rabata).


Urodą to poidełko może nie grzeszy ale spełnia swoją funkcję co widać na powyższych fotach, trzeba tylko dbać żeby zawsze była w nim woda dla spragnionych wody lub kąpieli małych ogrodowych lokatorów :)
Może kiedyś zrobię coś mniej prowizorycznego...

Chętnie korzystają z poidełka pleszki, które w tym roku zasiedliły naszą budkę lęgową (rok temu mieszkała tam rodzina sikorek modrych).





a w poprzednim poście było o Barbalali :)

13 komentarzy :

  1. uu cudnie i sielsko tam u ciebie :D a poidełko wtapia sie w przestzreń nie jest zle :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ptaki mają u CIebie bajkowy ogród:):) Pozdrawiam ciepło!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie. Ależ one krzyczą.na alarm.
    U mnie też budki zasiedliły pleszki. Wcześniej ich w moim ogrodzie nie widziałam.
    Gnieździły się rudziki, kopciuszki, sikorki, mazurki. i wiele innych. A teraz głównie pleszki.

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie też jest poidełko dla ptaszków, a dla mnie od czasu do czasu miły szum wody
    http://deccoria.pl/galeria/foto,id,34009,378319,1,troche-zieleni-z-mojego-ula.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ładna rabatka..również w tym roku posadziłam żurawkę :) Rzeczywiście poidełko u mnie też by się pzrydało. Jutro coś skombinuję.. a tymczasem zaoraszam do siebie..może skusisz się na Candy kasiaathome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. No może i urodę nie grzeszy, ale czy ptaszkom to przeszkadza? chyba nie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Woda zawsze doda uroku. Choćby najmniejsze oczko wodne sprawi, że ogród ożyje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham ogrody. Mam piękny, duży ogród przed domem, ale marzy mi się jeszcze ogród wertykalny w domu. Mech na ścianie to coś co uwielbiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, ale przepiękny ogród. Zastawiam się nad założeniem ogrodu zimowego, co prawda jest teraz na nie duży szał, ale wyglądają przepięknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już od dziecka uwielbiałam jeździć do babci na działkę i zawsze marzył mi się dom z wielkim ogrodem na przedmieściach. Niedawno spełniło się moje marzenie i choć na razie dopiero zaczynam moją przygodę z ogrodnictwem, a z wysypanej kruszywem granitowym ziemi wyrastają na razie niewielkie roślinki, to mam nadzieję, że już w przyszłym roku zobaczę efekty mojej wielogodzinnej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo piękny ogród a ten korzeń robi ogromną robotę. Widać, że ptaszki mają gdzie się u Ciebie schować. Jedyną uwagę jaką bym miała to aby częściej przycinać trawę. Regularnie przycinana trawa robi się gęstsza i ładniejsza i warto o to zadbać. Ogród przepiękny.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety przez ostatnie lata jest ciągła susza. Mocne słońce wypala trawy i kwiatki. Bez podlewania wszystko umiera. W takiej sytuacji nawet najlepsze środki ochrony roślin oraz nasze starania pójdą na marne. Trzeba wszystko podlewać ręcznie by żyło.

    OdpowiedzUsuń