wtorek, 4 kwietnia 2017

Fernando Botero - nowa WIELKA miłość

I znów przez przypadek dokształciłam się ze sztuki. Syn szukał puzzli z kolekcji artystycznej i przeglądaliśmy ofertę, wybrał coś (teraz musi czekać miesiąc bo to puzzle na zamówienie, a potem już tylko czysta frajda z łączenia 2000 kawałeczków) natomiast moją uwagę przykuły pewne charakterystyczne obrazy i natychmiast poczytałam o autorze.
Jak w paru zdaniach opisać tak bogatą twórczość? Nie wiem więc użyję paru obrazków :)

Fernando Botero, kolumbijski malarz i rzeźbiarz (ur. 1932).
Rzeźby:
Malarstwo.
Autoprtrety:
Nowe wersje znanych dzieł:
Muzycy:
Taniec:
Martwa natura:
Sceny łazienkowe:
Sceny piknikowe:
Miłość:
Obyczaje i lekkie obyczaje:
Bukiety i ich autor:
jornada
Zakonnice:
Księża:
Święte:
Jezus:
Przemoc:

w tym obrazy namalowane po ujawnieniu koszmarnego traktowania więźniów w Abu Ghurajb

Korrida:
Cyrk:

Rodzina:

Dzieci:

Koty i inne czworonogi:

Botero to obecnie najbardziej rozpoznawalny i najdroższy latynoski artysta, ceny jego obrazów i rzeźb przekraczają na aukcjach nawet milion dolarów. Chciałam kupić mężowi na urodziny jakiś obraz tego artysty, a ponieważ nie mam na zbyciu miliona dolarów wymyśliłam coś innego i nie jest to napad na bank ale o tym w następnym poście, już teraz zapraszam :)


A w poprzednim wpisie było o tkaninach Josefa Franka :)


5 komentarzy :

  1. Wow! Jestem pod ogromnym wrażeniem, zwłaszcza serii przeróbek starych dzieł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo charakterystyczne obrazy. Trochę przypominają mi styl, w jakich są karty do gry DiXit. Proszę sobie sprawdzić tę grę. Jest fantastyczna i rozwija wyobraźnię ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Latynowski?:)Latynoski...:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, poprawiłam, wstyd :) W dzisiejszym poście to samo słowo poprawnie, tak nadmieniam żeby się trochę usprawiedliwić ;)
      Pozdrawiam.

      Usuń