wtorek, 19 lutego 2019

oranżada lub mandarynka 1z3 - Nesso

        Spełniłam w zeszłym roku swoje marzenie o pewnej włoskiej lampie, parę lat temu też jedno o lampie zrealizowałam, wtedy chodziło o Tizio, a teraz o Nesso również z Artemide. Zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia i zbierałam inspirujące zdjęcia na tablicy na pintereście jednocześnie czekając na okazję i trzymając rękę na pulsie allegro i olx-a.





Lampę zaprojektował Giancarlo Mattioli (1933-1918) w 1965, podobno projektant zainspirował się pięknym kobiecym brzuchem i pępkiem, kto wie, może tak było :)


Nesso jest wielka, ma 53cm średnicy i występuje w dwóch kolorach: białym i pomarańczowym (ja wymarzyłam sobie ten drugi), czasami widuję Nesso ciemno fioletową ale to rzadkość.


Nesso ma też mniejszą siostrę Nessino (średnica 32cm), tę widziałam też w opcji transparentnej w kilku kolorach.


Lampa produkowana jest do dziś ale moja jest z drugiej ręki, niestety nie vintage tylko z roku 2014 ale cenę miała okazyjną :)



To pierwszy post z serii o mandarynce i oranżadzie, zaglądajcie bo będą następne :)



A w poprzednim poście było o tych dwóch grafikach, które widać nad kanapą, zapraszam :)


23 komentarze :

  1. świetnie, że udało Ci się spełnić kolejne lampowe marzenie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję łupu! Kocham pomarańczowy i tą lampę <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. U ciebie zawsze znajdę inspirujące historie, pełne designu i pasji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Jest piękna - jak dla mnie taki grzybek pocieszny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego blogu naprawdę dowidziałem się bardzo dużo ciekawych informacji.To jest bardzo normalne.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele dobrego się dowiedziałem tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brawa dla autora tego tekstu !

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy wpis! postaram się wchodzić tutaj częściej

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię czytać takie wątki! miło spędzam czas na tym blogu!

    OdpowiedzUsuń
  11. wiele tutaj ciekawych wpisów! polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten wpis dał mi do myślenia

    OdpowiedzUsuń
  13. Udało się Ci się wszystko naprawdę dobrze opisać

    OdpowiedzUsuń
  14. Udało się Ci się wszystko naprawdę dobrze opisać

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze dziś kumplowi powiem o tym blogu. Ten blog jest rewelacyjny.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny blog. Na pewno będę wracał na ten blog.

    OdpowiedzUsuń