poniedziałek, 2 czerwca 2014

rabata słoneczna nawet gdy słońca brak

Parę dni temu pisałam o mojej białej rabacie, a dziś żółta w detalach. Jeszcze parę zmian w nasadzeniu ją czeka ale to dopiero jesienią, a teraz wygląda tak:


Żeby przez cały sezon miała żółty odcień pojawiły się na niej krzewy o żółtym zabarwieniu liści i oczywiście krzewy i byliny kwitnące na żółto w różnych miesiącach.

Jest wiąz holenderski ('Wredei'Ulmus x hollandica 'Wredei'), jego młode liście są żółciutkie, jest wolnorosnącym niedużym drzewem.


Po prawej stronie widać pęcherznicę kalinolistną 'Luteus' (Physocarpus opulifolius) o żółtych liściach.


Na lewo od żółtych irysów bródkowatych jest żółtolistna tawuła japońska (Spiraea japonica) 'Golden Princess'.


A na prawo od irysów rośnie żywotnik zachodni (Thuja occidentalis) 'Rheingold', karłowy wolnorosnący krzew o złocistożółtym zabarwieniu. Natomiast na prawo od tej tui widać trzmielinę Fortune'a ('Euonymus fortunei') 'Emerald 'n Gold' o biało-żółto-zielonych listkach, a przed tują szykujące się do kwitnienia na żółto rozchodniki ościste ('Sedum reflexum').


Przy ogrodzeniu kwitnie kępa liliowców, a w lewym dolnym rogu zdjęcia jest jasnożółty berberys (jak znajdę info o odmianie to dopiszę:).



Mam też na tej rabacie rozchodnik Sedum alboroseum 'Mediovariegatum' widoczny na dole zdjęcia.



Wcześniej kwitły tu:
żółte tulipany
żonkile
smagliczka
wilczomlecz mirtowaty

pragnia syberyjska

Zakwitną jeszcze dwa krzewy pięciornika o kwiatach w dwóch odcieniach żółtego, dwa gatunki nawłoci, bez której nie wyobrażam sobie żółtej rabaty, krwawnik o żółtych kwiatach, rozchodnik kamczacki, inna odmiana liliowca, dzielżan, powojnik tangucki. Moja duma tej rabaty trawa Hakonechloa smukła 'Aureola' marnie wygląda po ostatniej zimie, mam nadzieję, że dojdzie do siebie i będzie tak piękna jak w poprzednich latach.


a w poprzednim poście było o tkaninie z Barbapapą

6 komentarzy :

  1. po prostu śliczności, ten ogród bardzo cieszy moje oczy!!!! pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Zabieram Twój ogród do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi się podoba !
    Pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cóź za konsekwencja! Cudownie!
    A czy nie przeszkadzają Ci różowe kwiaty tawuł? ;) wycinasz?

    Pozdrawiam ciepło
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  5. przeniosłam się z balkonu do ogrodu-powoli go urządzam więc bardzo chętnie pooglądam kolejne migawki z twoich ogrodowych zakątków:)

    OdpowiedzUsuń