środa, 12 listopada 2014

poduszki bez kolorowego koloru (prawie)

Uzbierałam trochę biało-czarnych tkanin i wrzuciłam je pod igłę w tym samym czasie w wyniku czego powstał taki zestaw:


A teraz prezentacja:

1
tkanina szwedzkiej firmy Svanefors


2
tkanina Unikko firmy Marimekko
(Unikko już raz się u mnie pojawiła TU, a inna tkanina Marimekko TU)

ten wzór obchodzi w tym roku swoje 50-te urodziny :)

3

4

Przy tej tkaninie się na chwilę zatrzymam.
Jeden z najważniejszych architektów szwedzkich okresu powojennego Sven Markelius oprócz budynków projektował wnętrza tych budynków, meble do nich i również tkaniny. W 1952 roku zaprojektował tkaninę o nazwie "Phytagoras" do sali ECOSOC Rady Gospodarczej i Społecznej w budynku ONZ w Nowym Jorku.
Tu widać ją w postaci olbrzymich kurtyn.


a tu tkanina w pojedynczym egzemplarzu

Przyjrzyjcie się najjaśniejszym fragmentom tej tkaniny.
W 2012 roku właśnie na podstawie tego wzoru na białym tle powstała tkanina "Ratio" i właśnie z tej tkaniny uszyłam poniższą poduszkę :)


5
tkanina szwedzkiej firmy Svanefors

6

---

Wszystkie poszewki mają białą tkaninę na tyle i kolorowe wypustki sznurkowe :)

Poleciały na mój stragan.



a w poprzednim poście balansowałam na krawędzi wieżowca :)


6 komentarzy :

  1. Są przepiękne oczu nie mogę oderwać, dopracowane w każdym calu z pięknych tkanin. Cud, miód, najchętniej zgarnęłabym je wszystkie. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo mi się podobają. wszystkie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne :) A kolorowe wypustki nadają mi pazurka ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię szwedzkie wzornictwo..a tu wzorowo aż miło:) pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję dziękuję dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń