niedziela, 31 stycznia 2016

łazienka - remont drzwi i futryny, a nawet rozbudowa :)

Nie wymieniliśmy w tym mieszkaniu żadnych drzwi na nowe, zastaliśmy tu siedem sztuk, dwie zlikwidowaliśmy, a resztę odnowiliśmy (w tym drzwi wejściowe). Konsekwentnie postanowiłam zostawić zastane drzwi łazienkowe tylko popracować nad nimi.
Na wprost łazienki w małym korytarzyku jest okno, wpada tu dużo światła, ten korytarzyk i pokój obok to najjaśniejsza część mieszkania. Postanowiłam wykorzystać to naturalne światło i wpuścić je do łazienki dlatego nad drzwiami zrobiliśmy naświetle.
Tak wyglądała praca.
Wybrałam do tego stałego okna szybę zbrojoną, to kontynuacja z kuchni, w której takie szyby są na ścianie przy blacie roboczym.
Drzwi to dobrze znany ekstra model sprzed lat w stalowej futrynie.
Jest wyzwanie jest radocha :)
Deskami obudowaliśmy futrynę.
Na drzwi przykleiliśmy cienką sklejkę i listewki, chciałam zasłonić miejsce po szybie (wypełnione teraz pod sklejką) oraz wywietrznik na dole drzwi.
W drzwiach zamiast wywietrznika zamontowaliśmy drzwiczki dla Alicji z krainy Czarów, dla trzech Alicji :)
Dziewczyny przeszły szkolenie żeby bez lęku i z przyjemnością przechodziły przez te wrota do łazienki, w której wygospodarowałam fajne miejsce na kuwetę, szkolenie polegało na wchodzeniu tam na wyśmienite posiłki :)
Nie chciałam mieć na drzwiach wieszaka na ręczniki, bardzo nie chciałam ale mam bo lepszego miejsca nie znalazłam :) Wieszak stary, drewno oczyszczone i zaolejowane, elementy metalowe pomalowane są farbą na rdzę. Zrobiłam też wąski parapet i dzięki temu jest miejsce na mini urban jungle :)
A ręczniki jak w starej szatni babcia klozetowa wydaje na numerki ;)
Tu skrócona wersja wydarzeń :)
ps. na prośbę drzwi z zewnątrz

A w poprzednim poście było o tym jak zbudowaliśmy regał na pralkę, zapraszam :)


14 komentarzy :

  1. Super Asiu , dawno mnie u Ciebie (WAS) nie było , drzwi z naświetlem wyszły wspaniale...skorzystam o ile w końcu uda nam się na swoje M pójść w końcu....Ściskam Renia z Jastrzębia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super! u nas też by się przydał taki wychodek dla kociaków ;) powiesz mi gdzie kupiłaś, oraz jak one cenowo wyglądają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kupiłam na allegro ale w okolicy żeby odebrać i zaoszczędzić na wysyłce, to jest największy rozmiar z dodatkowym tunelem wewnątrz do grubych drzwi, kosztowały około 50zł;
      pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ekstra, genialne i słów mi zabrakło :) Też mam drzwi do przeróbki i zainspirowałaś mnie do działania :) Pozdrawiam i zapraszam nieśmiało no mojego bloga gdzie rozpoczął się pierwszy organizowany przeze mnie konkurs.

    OdpowiedzUsuń
  4. super, bardzo mi się podoba !
    a mój mąż prosi o jeszcze jedno zdjęcie drzwi łazienkowych z zewnątrz łazienki, czy też są obłożone listwami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo proszę, dołożyłam foty :)

      Usuń
    2. och, dziękuje Ci bardzo, a mąż w szczególności ;)

      Usuń
  5. Joasiu, świetne posty o remoncie:)
    Czytam wszystko, wracasz mi wiarę w odrestaurowanie swojej:) a nawet innych kątów.
    Pomysł z drzwiami rewelacja, już wiem, że moje koszmarki da się uratować;)
    Jak się domyślam, nakleiłaś płytę-sklejkę na drzwi?
    Dzięki bardzo za te relacje!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł z tą szybą nad drzwiami :) Rama drzwi teraz wygląda jak jakiś piękny obraz :) Haczyki na ręczniki jak z poprzedniej epoko - czyli lubię to :)

    OdpowiedzUsuń